Yritys Suomeen

Yritys Suomeen – kokonainen ratkaisu

Yrityksen perustaminen Suomeen on yksinkertaista, sillä lakiasiaintiimimme huolehtii kaikista asiakirjoista koko toimenpiteen ajan jotta voit aloittaa liiketoiminnan nopeasti. Tarjoamme laajan valikoiman yrityspalveluja Suomessa, jotka on räätälöity tarpeidesi perusteella. Voimme tarjota sinulle avaimet käteen -ratkaisun ja kaikki tukipalvelut.

Miten tuemme yritystoimintasi aloittamista Suomessa:

Uuden yrityksen rekisteröinti Suomessa – kokonainen palvelu

ALV- ja verorekisterihakemukset, kirjanpitopalvelut, virtuaalitoimisto paikallisella osoitteella

Pankkitilin avaaminen, veroneuvonta ja yrityspalvelut, paikallisen lakimiestiimin tuki

Eniten aikaa ja kustannuksia säästävä tapa rekisteröidä yritys Suomessa on ostaa uusi pöytälaatikkoyhtiö, koska perustamisprosessi voi olla haaste ulkomaisille asukkaille erilaisten piilovaatimusten vuoksi (esimerkiksi osakepääoma). Useimmissa tapauksissa ulkomailla asuvat ostavat uuden valmiin pöytälaatikkoyhtiön byrokratian välttämiseksi, sillä olemme jo huolehtineet kaikista vaatimuksista. Avustamme kuitenkin tarvittaessa myös uusien yritysten kanssa. Autamme sinua valitsemaan parhaan lähestymistavan tavoitteidesi mukaan. Suomalaisen yrityksen perustamisen hinnat alkavat 1 980 eurosta. Lisätietoja Lisätietoja konsultaation ja yksityiskohtaisen tarjouksen saat ottamalla meihin yhteyttä» 

Yritys Suomessa

Autamme sinua aloittamaan Suomessa!

Meidän avulla on perustettu satoja yrityksiä Suomessa. Tarjoamme aika- ja kustannustehokkaita etäasetuspaketteja ilman matkustamista. Hinnat yrityksen perustamiselle Suomeen ovat 1 980 eurosta alkaen.

Hinnat alkaen 1 980 euroa
Etäkäyttöönotto 5–10 päivässä
Uusia yrityksiä saatavilla
Saatavilla yrityksiä, joilla on historiaa
ALV- ja verorekisteröintituki

Osakeyhtiö Suomessa

Yleisin yritysmuoto Suomessa on osakeyhtiö (osakeyhtiö tai Oy ), sillä sen osakkeenomistajilla ei ole henkilökohtaista vastuuta yhtiön velvoitteista. Uudet osakeyhtiömme rekisteröidään kaupparekisteriin aktiivisella rekisteröintinumerolla ja ilman aiempaa toimintaa. Joissakin tapauksissa myös luomme uuden yrityksen räätälöidysti tilauksesi mukaan. Kaikilla suomalaisilla pöytälaatikkoyhtiöillä on täyden puhtaan taseen takuu sekä täysosakepääomaa ennakkorekisteröitynä, jollointarvetta sijoittaa osakepääomaa ei ole. EU:n/ETA-alueiden ulkopuolisten hallituksen jäsenten lukumäärää ja kansalaisuutta on rajoitettu.

Suomalaisen yrityksen perustaminen voidaan toteuttaa Helsingin-toimistossamme, etänä meille myönnetyn valtakirjan (Power Of Attorney [PoA]) avulla tai sopimalla tapaaminen jollakin toimistoistamme. Valmistelemme oikeudelliset asiakirjat kokonaisuudessaan ja lähetämme kaikki hakemukset puolestasi – tarvitsemme sinulta vain perustiedot asiakirjojen täyttämistä ja lähettämistä varten.

Kun kaupparekisteri on käsitellyt kaikki muutokset, välitämme sinulle kaikki oikeudelliset asiakirjat. Kaupparekisterin tietokannan päivittäminen uusien hallituksen jäsenten ja yritystietojen mukaiseksi vie yleensä 5–15 työpäivää. Joidenkin verojen rekisteröintiin kuluu vielä 3–5 viikkoa paikallishallinnon viranomaisten työmäärän mukaan.

Mitkä ovat vaiheet?

1. vaihe: Ota yhteyttä saadaksesi neuvoja
Kerro meille tavoitteistasi, niin ehdotamme sinulle parasta ratkaisua. Alustava konsultaatio ja yksityiskohtainen hintatarjous on maksuton.

2. vaihe: Me hoidamme kaiken
Keräämme sinulta tarvittavat tiedot, valmistelemme kaikki asiakirjat ja toimitamme ne sinulle vahvistusta varten. Tarjoamme täyden etäpalvelun.

3. vaihe: Aloita liiketoiminta Suomessa
Huolehdimme kaikista hakemuksista ja järjestämme tarvittavat yrityspalvelut. Ilmoitamme sinulle, kun prosessi on saatu päätökseen ja kun yrityksesi Suomessa on valmis liiketoimintaan.

Yrityspalvelut Suomessa

Tarjoamme Suomessa täyden valikoiman yrityspalveluja, joita ovat esimerkiksi lainopillinen ja veroneuvonta, virtuaalitoimistot, kirjanpito ja pankkitilien avaamisen tuki. Hallintarekisteröinti- ja välittäjäpalvelut pyynnöstä.

Virtuaalitoimistopalvelumme on joustava ratkaisu yrityksille, jotka eivät tarvitse fyysistä toimistoa Suomessa. Virallista osoitettamme Helsingissä käytetään kaupparekisteriin rekisteröitymiseen ja yrityksen hallinnollisena osoitteena postin vastaanottamiseen. Yrityksellesi lähetetyt postit välitetään sinulle sähköpostitse (skannattu kopio) tai tavallisella postilla pyynnöstä. Voimme myös perustaa yrityksellesi yksittäisiä paikallisia puhelin- ja faksinumeroita sekä paikallisen verkkotunnuksen hosting-palveluineen.

Kirjanpito-osastomme voi hoitaa kaiken suomalaisen yrityksen kirjanpidon sekä neuvoa rahoitus- ja verotuskysymyksissä. Kirjanpidon kuukausikustannukset määräytyvät yrityksen profiilin, esimerkiksi tapahtumien lukumäärän ja palkanlaskennan, mukaan. Voimme myös toimittaa ALV-rekisteröintilomakkeen ja avustaa sen täyttämisessä. Tilinpäätös on toimitettava vuosittain, kun taas ALV-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava kuukausittain.

Työskentelemme useiden pankkien kanssa (muun muassa Aktia ja Nordea) varmistaaksemme, että yrityksesi pankkitili Suomessa avautuu mahdollisimman nopeasti. Jotta tilin voi avata, hallituksen jäsenen on oltava tapaamisessa läsnä ensimmäisessä hakemusvaiheessa. Maksukortti ja verkkopankin turvatunnukset saadaan toisessa vaiheessa. Tiimimme jäsen voidaan nimetä vastaanottamaan nämä puolestasi, minkä jälkeen ne toimitetaan sinulle. Vaatimustenmukaisuutta käsittelevä tiimimme neuvoo parhaan pankin valinnassa yrityksellesi ja antaa tukea koko tilinavaamisprosessin ajan.

Myös täysin toimivan yrityspankkitilin, jolla on oma IBAN-tilinumero ja VISA-maksukortti, avaaminen yrityksellesi Suomessa on mahdollista etänä Internetin välityksellä. Tätä vaihtoehtoa käsitellään tietokeskuksessamme: Verkkopankkitili (IBAN-tilinumero) ja maksukortti

Hallituksessa on oltava vähintään 1 varsinainen jäsen ja 1 varajäsen, joka on EU-/ETA-maan asukas. Tarjoamme varajäsenpalveluita pyynnöstä. Mikäli hallituksen jäseniä on vähintään kolme, ei varajäsen ole pakollinen. Hyvä tietää: Suomen kaupparekisteri ei paljasta osakkeenomistajia koskevia tietoja.

Tilintarkastus on tehtävä, jos jokin seuraavista kriteereistä täyttyy kahtena peräkkäisenä vuotena:

  • Vuosittainen liikevaihto on vähintään 200 000 euroa.
  • Taseen määrä on vähintään 100 000 euroa.
  • Tilikauden aikana on keskimäärin 3 työntekijää.

Verotuksen perusteet Suomessa

Suomi perii 20 prosentin yhteisöveron kaikista maailmanlaajuisista tuloista. Yhteisöveroa kannetaan yrityksen voitosta, joka koostuu liiketoiminnan tuotoista, passiivisista tuloista ja myyntivoitoista. Normaalit liiketoiminnan kulut voi vähentää verotettavan tulon laskennassa.

Suomi perii 20 prosentin yhteisöveron kaikista maailmanlaajuisista tuloista. Yhteisöveroa kannetaan yrityksen voitosta, joka koostuu liiketoiminnan tuotoista, passiivisista tuloista ja myyntivoitoista. Normaalit liiketoiminnan kulut voi vähentää verotettavan tulon laskennassa.

Ulkomaalaiselle yhtiölle maksetut osingot ovat 20 prosentin lähdeveron alaisia, ellei verokannan alennusta verosopimuksen nojalla tai poikkeusta EU:n emo- ja tytäryhtiödirektiiviin nojalla sovelleta. Ulkomaalaisille henkilöille maksettavat osingot ovat 30 prosentin verokannan alaisia, ellei verokantaa pienennetä tai poisteta sovellettavan verosopimuksen nojalla. EU:n/ETA:n alueella asuvia osakkeenomistajia voidaan kohdella samalla tavalla kuin suomalaista osakkeenomistajaa osingonjaon osalta.

Suomi perii 24 prosentin arvonlisäveron useimmista tavaroista ja palveluista. Elintarvikkeiden, rehujen, ravintoloiden ja ateriapalvelujen alennettu veroprosentti on 14 prosenttia ja kirjojen, lääkkeiden, tapahtumien pääsylippujen, majoituspalvelujen ja matkustajaliikenteen 10 prosenttia. Arvonlisäveron rekisteröintikynnys on 10 000 euroa. Veroilmoitukset on laadittava kuukausittain.

Suomessa ei ole määriteltyä minimipalkkaa, mutta palkat perustuvat työnantajien ja ammattiliittojen/työntekijöiden välisiin työehtosopimuksiin. Kaikki Suomen työntekijät kuuluvat näiden sopimusten piiriin.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Alla olemme sisällyttäneet usein kysyttyjä kysymyksiä yrityksen perustamisesta ja yrityspalveluista Suomessa ja asianmukaiset vastaukset.

Mitä asiakirjoja tarvitaan?

Jotta voidaan rekisteröidä ja käsitellä tilauksesi pyydämme teiltä passin skannauksen, kotiosoitteen (jossa esimerkki sähköpalvelun tms laskusta) ja yhteystiedot.

Kuinka kauan se vie?

Pitääkö minun tulla Suomeen?

Yrityksen perustamismenettelyt voidaan suorittaa täysin etänä ja eikä vaati matkustamista Suomeen. Mutta jos haluat voimme myös ajoittaa notaarikokouksen Helsingissa paikan päällä.

Miksi valita hyllyyritys?

Ajan- ja kustannustehokkain vaihtoehto uuden yrityksen perustamiselle alusta alkaen on hankkia hyllyyritys, mikä on Suomessa hyvin yleistä. Hyllyyrityksen etuna on, että liiketoiminta voi alkaa toimia heti ja että yrityksellä on jo rekisteröintinumero, tarvittaessa myös haluttaessa myös aktiivinen EU: n alv-rekisteröintinumero. Lisäksi olemme jo rekisteröineet osakepääoman maksun ennakolta, joten erillisiä siirtoja ei tarvita perustamisvaiheessa. Vasta ennen ensimmäisen tilikauden päättymistä uuden hallintoneuvoston on siirrettävä 2500 EUR: n osakepääoma yrityksen pankkitilille vaatimustenmukaisuuden varmistamiseksi.

Entä jos en ole kotoisin EU: sta?

Suomen kauppaoikeudellisessa säännöstössä asetetaan vaatimus, että hallituksessa on oltava yksi jäsen ja yksi varajäsen, jotka asuvat Euroopan talousalueella. Tämä vaatimus on mahdollista ohittaa laillisesti hakemalla vapautusta rekisteristä. Olemme käsitelleet monia tällaisia onnistuneita poikkeushakemuksia sveitsiläisille ja yhdysvaltalaisille osallistujille.

Voinko rekisteröidä sivuliikkeen?

Kyllä, tuemme sekä sivuliikkeen että tytäryhtiön perustamista yritysten osakkeenomistajille.

Paljonko se maksaa?

Uusien yhtiöiden perustamisen ja uusien hyllyyritysten hinnat Suomessa alkavat 1 980 eurosta. Projektisi lopullinen hinta riippuu tarvittavista lisäpalveluista, kuten paikallisen toimiston osoite, ALV-rekisteröinti, etäpalvelupaketti, rekisteröidyn edustajan palvelusta tai muut palvelut. Myös vuotuiset kustannukset riippuvat tilattuista palveluista. Tarjoamme mielellämme yksityiskohtaisen hinnoittelun projektillesi.

Voinko tilata yrityksen osoitteen?

Paikallinen osoite on pakollinen jokaiselle suomalaisella yritykselle. Virallinen osoite näkyy kaupparekisterissä ja kirjeet yritykselle lähetetään tähän osoitteeseen. Tarjoamme palveluna virtuaalisen rekisteröidyn toimipaikan osoitteen ja välitämme skannattuina kopioina vastaanotetut postitukset sähköpostiisi.

Voinko valita yrityksen nimen?

Kyllä, voit valita yrityksen toiminimen. Se riippuu saatavuudesta rekisterissä. Yrityksen nimen muutoksesta peritään rekisteröintimaksu. Rekisterille tarjotaan yleensä 3 nimivaihtoehtoa, ja rekisteri antaa lopullisen vahvistuksen yhdelle. Voit tarkistaa nimen saatavuuden: SUOMEN YRITYS- JA YHTEISÖTIETOJÄRJESTELMA

Kuinka voin avata pankkitilin?

Suomessa on paljon kansainvälisiä ja paikallisia pankkeja, ja pankkijärjestelmät ovat edistyneitä, mutta pankkitilin avaaminen voi olla haastavaa ja vie aikaa. Pankkitiliä ei ole mahdollista avata valtakirjalla tai valtakirjalla. Pankissa on käytävä henkilökohtainen tapaaminen. Nopean aloituksen ratkaisuna on kuitenkin mahdollista avata myös fintech-pankki Euroopan unionissa, joka voidaan tehdä verkossa ilman vierailua, ja jatkaa avaamista myöhemmin paikallisen perinteisen pankin kanssa Suomessa.

Entä raportointivaatimukset?

Koosta riippumatta, suomalaisen osakeyhtiön on toimitettava vuosikertomus kaupparekisteriin kerran vuodessa. Pienet yritykset on vapautettu vaatimuksesta nimittää tilintarkastaja. ALV-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava kuukausittain. Kirjanpitoosastamme voi hoitaa kaikki raportointivaatimukset puolestasi.

Kuinka rekisteröidä ALV?

Tuemme ALV-rekisteröinnin ja kaikkien muiden tarvittavien verorekisterien valmistelun ja toimittamisen puolestasi.

Kuinka aloitan?

Ensimmäisessä vaiheessa ilmoita meille yrityksesi perustamisen tavoitteista Suomessa. Toisessa vaiheessa ehdotamme parasta ratkaisua askel askeleelta yleisnäkymällä ja yksityiskohtaisella hinnalla yrityksen perustamiselle Suomessa. Kolmannessa vaiheessa huolehdimme kaikista juridisista asiakirjoista ja sovelluksista.

Oletko kiinnostunut aloittamaan liiketoiminnan Suomessa?

Kysymyksiin, jotka koskevat yrityksen perustamista Suomessa, vastataan nopeasti kun otat meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta. Jos haluat saada nopean yleiskatsauksen projektisi menettelytavoista ja hinnoittelusta, pyydämme lähettämään alustavia tietoja esimerkiksi siitä, kuinka monta osallistujaa tulee olemaan yrityksen rakenteessa ja minkä maan edustajia heillä on. Maajohtajamme lähettää pian asiaan liittyvia lisätietoja, mukaan lukien yksityiskohtaiset menettelytavat, käsittelyajat ja hinnoittelua koskevat tiedot.

    Yhteystiedot

    Toimistomme Suomessa sijaitsee Helsinkin keskustassa. Ota yhteyttä pääkonttorimme puhelimitse tai sähköpostitse, niin järjestmme sinulle yhteydesi Suomen maajohtajamme kanssa.

    Soita pääkonttorillemme: +358.923.165.500

    Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@maxcorp.fi