Yritys Liettuaan

Yritys Liettuaan – kokonainen ratkaisu

Yritys Liettuaan on yksinkertaista toteuttaa, sillä lakiasiaintiimimme huolehtii kaikista asiakirjoista koko toimenpiteen osalta. Tarjoamme laajan valikoiman yrityspalveluja Latviassa, jotka on räätälöity tarpeidesi perusteella. Voimme tarjota avaimet käteen -ratkaisun ja kaikki tukipalvelut.

Miten tuemme yritystoimintasi aloittamista Liettuassa:

Uuden osakeyhtiön perustaminen, mukaan lukien uudet liiketoimintavalmiit yritykset

ALV- ja verorekisterihakemukset, kirjanpitopalvelut, virtuaalitoimisto paikallisella osoitteella

Pankkitilin avaaminen, veroneuvonta ja yrityspalvelut, paikallisen lakimiestiimin tuki

Eniten aikaa ja kustannuksia säästävä tapa rekisteröidä yritys Liettuaan on ostaa uusi pöytälaatikkoyhtiö, koska perustamisprosessi voi olla haaste ulkomaisille asukkaille erilaisten piilovaatimusten vuoksi (esimerkiksi osakepääoma). Useimmissa tapauksissa ulkomailla asuvat ostavat räätälöidyn pöytälaatikkoyhtiön byrokratian välttämiseksi, sillä olemme jo huolehtineet kaikista vaatimuksista. Avustamme kuitenkin tarvittaessa myös uusien yritysten kanssa. Autamme sinua valitsemaan parhaan lähestymistavan tavoitteidesi mukaan. Liettualaisen yrityksen perustamishinnat alkavat 980 eurosta. Lisätietoja sekä konsultaation ja yksityiskohtaisen tarjouksen saat ottamalla meihin yhteyttä » 

Yritys Liettuassa

Yritys Liettuaan

Meidän avulla on perustettu satoja yrityksiä Liettuaan. Tarjoamme etäasettelua ilman käyntia paikan päällä, mikä on aika- ja kustannustehokkaampi ratkaisu. Hinnat yrityksen perustamiselle Liettuaan ovat 980 eurosta alkaen.

Hinnat alkaen 980 euroa
Etäkäyttöönotto 5 – 10 päivässä
Uusia yrityksiä saatavilla
Saatavilla ALV-aktiivisia yrityksiä
ICO, STO, EMI, PsP oikeudellinen tuki

Osakeyhtiö Liettuassa

Yleisin yritysmuoto Liettuassa on osakeyhtiö (Uzdaroji Akcine Bendrove tai UAB liettuaksi), sillä sen osakkeenomistajilla ei ole henkilökohtaista vastuuta yhtiön velvoitteista. Uudet osakeyhtiömme ovat kaupparekisterissa aktiivisella rekisterinumerolla ja ilman aiempaa toimintaa. Tarvittaessa perustamme uuden yrityksen tilauksesi mukaan. Kaikilla liettualaisilla pöytälaatikkoyhtiöillä on puhtaan taseen täysi takuu sekä täysosakepääomaa ennakkorekisteröitynä 2 500 euroa, jolloin tarvetta sijoittaa osakepääomaa ei ole.

Kaikilla uusilla pöytälaatikkoyhtiöillämme on aiemmin avattu pankkitili paikallisessa pankissa. Osakkeenomistajan tai hallituksen jäsenten lukumäärää tai kansalaisuutta ei ole rajoitettu. Vilnan toimiston lakimiehemme voivat myös tukea virtuaalivaluutan palveluntarjoajan lisenssin hakemista tai tarjota täyden valikoiman palveluja sähköisen rahan laitoksen (EMI) ja maksupalveluntarjoajan (PsP) lisensointiin.

Liettualaisen yrityksen perustaminen voidaan toteuttaa etänä meille myönnetyllä valtakirjalla (Power Of Attorney [PoA]) tai varaamalla tapaaminen notaarin luokse Vilnassa. Valtakirjan on oltava notaarin vahvistama, ja siinä on oltava liitteenä apostille-todistus. Valmistelemme oikeudelliset asiakirjat ja lähetämme kaikki hakemukset.  Tarvitsemme sinulta vain perustiedot asiakirjojen täyttämistä ja lähettämistä varten. Kun Liettuan kaupparekisteri on käsitellyt kaikki muutokset, välitämme sinulle täydelliset oikeudelliset asiakirjat. Kaupparekisterin tietokannan päivittäminen uusien osakkeenomistajien, hallituksen jäsenten ja yritystietojen mukaiseksi kestää yleensä 5 työpäivää.

Mitkä ovat vaiheet?

1. vaihe: Ota yhteyttä saadaksesi neuvoja
Kerro meille tavoitteistasi, niin ehdotamme sinulle parasta ratkaisua. Alustava konsultaatio ja yksityiskohtainen hintatarjous on maksuton.

2. vaihe: Me hoidamme kaiken
Keräämme sinulta tarvittavat tiedot, valmistelemme kaikki asiakirjat ja toimitamme ne sinulle vahvistusta varten. Tarjoamme täyden etäpalvelun.

3. vaihe: Aloita liiketoiminta Liettuassa
Huolehdimme kaikista hakemuksista ja järjestämme tarvittavat yrityspalvelut. Ilmoitamme sinulle, kun prosessi on saatu päätökseen ja kun yrityksesi Liettuassa on valmis liiketoimintaan

Yrityspalvelut Liettuassa

Tarjoamme Liettuassa kattavan valikoiman yrityspalveluja, kuten ALV- ja verorekisterit, laki- ja veroneuvonta, virtuaalitoimistot, kirjanpito ja palkanlaskenta, lisenssit (esim. ICO, EMI, PsP) ja pankkitilien avaustuki. Yrityksen sihteeripalvelut pyynnöstä.

Virtuaalitoimistopalvelumme on joustava ratkaisu yrityksille, jotka eivät tarvitse fyysistä toimistoa Liettuassa. Virallista osoitettamme Vilnassa käytetään kaupparekisteriin rekisteröitymiseen ja yrityksen hallinnollisena osoitteena postin vastaanottamiseen. Yrityksellesi lähetetyt postit välitetään sinulle sähköpostitse (skannattu kopio) tai tavallisella postilla pyynnöstä. Voimme myös perustaa yksittäisiä paikallisia puhelin- ja faksinumeroita sekä paikallisen verkkotunnuksen hosting-palveluineen.

Kirjanpito-osastomme voi hoitaa kaiken liettualaisen yrityksen kirjanpidon sekä neuvoa rahoitus- ja verotuskysymyksissä. Kirjanpidon kuukausikustannukset määräytyvät yrityksen profiilin, esimerkiksi tapahtumien lukumäärän ja palkanlaskennan, mukaan. Voimme myös toimittaa alv-rekisteröintilomakkeen ja avustaa sen täyttämisessä. Tilinpäätös on toimitettava vuosittain, kun taas alv-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava kuukausittain.

Työskentelemme useiden pankkien kanssa (esimerkiksi Šiaulių Bankas ja Luminor Bank) varmistaaksemme, että yrityksesi pankkitili Liettuassa avautuu mahdollisimman nopeasti. Jotta tilin voi avata, hallituksen jäsenen on oltava tapaamisessa läsnä ensimmäisessä hakemusvaiheessa. Maksukortti ja verkkopankin turvatunnukset saadaan toisessa vaiheessa. Tiimimme jäsen voidaan nimetä vastaanottamaan nämä puolestasi, minkä jälkeen ne toimitetaan sinulle. Vaatimustenmukaisuutta käsittelevä tiimimme neuvoo parhaan pankin valinnassa yrityksellesi ja antaa tukea koko tilinavaamisprosessin ajan.

Myös täysin toimivan yrityspankkitilin, jolla on oma IBAN-tilinumero ja VISA-maksukortti, avaaminen yrityksellesi Liettuassa on mahdollista etänä Internetin välityksellä. Tätä vaihtoehtoa käsitellään tietokeskuksessamme: Verkkopankkitili ja maksukortti

Tilintarkastus on tehtävä, jos talousvuoden viimeisenä päivänä vähintään kaksi seuraavista ehdoista täyttyy:

  • Vuosittainen liikevaihto on vähintään 3 500 000 euroa.
  • Taseessa ilmoitettujen varojen arvo on vähintään 1 800 000 euroa.
  • Henkilöstön keskimääräinen lukumäärä tilikauden aikana on 50.

Verotuksen perusteet Liettuassa

Liettuassa yhteisövero on 15 % ja lähdevero 15 %. Pienet yritykset voivat hakea alennettua 0 %:n tai 5 %:n yhteisöverokantaa, jos tietyt ehdot täyttyvät. Yleinen arvonlisäverokanta on 21 %.

Liettuan normaali yhteisöverokanta on 15 %. Pienet yritykset, joissa on alle kymmenen työntekijää ja alle 300 000 euron vuosittainen bruttoliikevaihto, voivat hyötyä alennetusta 0–5 %:n yhteisöverokannasta. Yleensä yhteisöveroa sovelletaan verotettavaan tuloon, jonka Liettuan verovelvollinen saa paikallisesta ja maailmanlaajuisesta yritystoiminnastaan. Verotettava tulo lasketaan vähentämällä tietyn verokauden yleisestä tulosta vähennyskelpoiset kulut ja verottamattomat tulot.

Kotimaisen yhtiön toiselle kotimaiselle yhtiölle jakamista osingoista maksetaan 15 %:n yhteisövero, ellei se ole emoyhtiö, jolla on omistuksessaan vähintään 10 % tytäryhtiön osakkeista vähintään 12 kuukauden ajan, jolloin nämä osingot ovat verovapaita. Myös sellaiset ETA-valtioon rekisteröityjen ulkomaisten toimijoiden saamat osingot, joiden voitosta on jo maksettu yhteisöveroa tai vastaavaa, ovat verovapaita.

Liettuan normaali arvonlisäverokanta on 21 % ja alennettu verokanta 9 % tai 5 %. 9 %n alv-kanta koskee kirjoja, tiedotusjulkaisuja, aikakauslehtiä, majoitusta sekä matkustajaliikennettä säännöllisillä reiteillä. 5 %:n alennettua verokantaa sovelletaan vammaisille tarkoitettuihin teknisiin apuvälineisiin, lääkkeisiin ja lääketieteellisiin apuvälineisiin, jotka mainitaan sairausvakuutusta koskevassa lainsäädännössä. Arvonlisäveron rekisteröinti on tehtävä, kun tavanomaisen liiketoiminnan myötä toimitettujen tavaroiden ja/tai palvelujen yhteenlaskettu määrä ylittää 45 000 euroa 12 kuukauden aikana.

Liettuassa rekisteröityjen työnantajien (mukaan lukien ulkomaisten toimijoiden pysyvät toimipaikat) on maksettava sosiaalivero kaikista työntekijöille suoritettavista maksuista. Sosiaaliveron määrä on 30,49 %. Liettuassa minimipalkka on 607 euroa kuukaudessa vuodesta 2020 alkaen.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Alla olemme sisällyttäneet usein kysyttyjä kysymyksiä yrityksen perustamisesta ja yrityspalveluista Liettuassa ja asianmukaiset vastaukset.

Mitä asiakirjoja tarvitaan?

Jotta voidaan rekisteröidä ja käsitellä tilauksesi pyydämme teiltä passin skannauksen, kotiosoitteen (jossa esimerkki sähköpalvelun tms laskusta) ja yhteystiedot.

Kuinka kauan se vie?

Yrityksen asennuksen käsittely kaupallisessa rekisterissä kestää yleensä 3-5 työpäivää. Joidenkin verorekisteröintien käsittely kestää kauemmin rekisteristä riippuen.

Pitääkö minun tulla Liettuaan?

Yrityksen perustamismenettelyt voidaan suorittaa täysin etänä ja eikä vaati matkustamista Liettuaan. Mutta jos haluat voimme myös ajoittaa notaarikokouksen Vilnassa paikan päällä.

Miksi valita hyllyyritys?

Ajan- ja kustannustehokkain vaihtoehto uuden yrityksen perustamiselle alusta alkaen on hankkia hyllyyritys, mikä on hyvin yleistä Liettuassa. Hyllyyrityksen etuna on, että liiketoiminta voi alkaa toimia heti ja että yrityksellä on jo rekisteröintinumero ja sillä ei ole aiempaa historiaa. Lisäksi olemme jo rekisteröineet osakepääoman maksun ennakolta, joten erillisiä siirtoja ei tarvita perustamisvaiheessa.

Entä jos en ole kotoisin EU: sta?

Liettua ei aseta rajoituksia yhtiön osakkeenomistajille ja/tai hallintoneuvoston jäsenten kansallisuudelle tai oleskeluoikeudelle, joten tämä ei ole ongelma.

Paljonko se maksaa?

Uusien yhtiöiden perustamisen ja uusien hyllyyritysten hinnat Liettuassa alkavat 980 eurosta. Projektisi lopullinen hinta riippuu tarvittavista lisäpalveluista, kuten paikallisen toimiston osoite, ALV-rekisteröinti, etäpalvelupaketti tai muut palvelut. Myös vuotuiset kustannukset riippuvat tilattuista palveluista. Tarjoamme mielellämme yksityiskohtaisen hinnoittelun projektillesi.

Voinko tilata yrityksen osoitteen?

Paikallinen osoite on pakollinen jokaiselle liettualaiselle yritykselle. Virallinen osoite näkyy kaupparekisterissä ja kirjeet yritykselle lähetetään tähän osoitteeseen. Tarjoamme palveluna virtuaalisen rekisteröidyn toimipaikan osoitteen ja välitämme skannattuina kopioina vastaanotetut postitukset sähköpostiisi.

Voinko valita yrityksen nimen?

Kyllä, voit valita yrityksen toiminimen. Se riippuu rekisterin saatavuudesta. Nimen muuttamisesta peritään rekisterimaksuja.

Kuinka voin avata pankkitilin?

Liettuassa on paljon kansainvälisiä ja paikallisia pankkeja, ja pankkijärjestelmät ovat edistyneitä. Pankkitiliä ei ole mahdollista avata välityspalvelulla tai valtakirjalla, pankkitapaaminen vaaditaan. Nopean käynnistyksen ratkaisuna on kuitenkin mahdollista avata myös fintech-pankki Euroopan unionissa, joka voidaan tehdä verkossa ilman vierailua ja jatkaa avaamista myöhemmin paikallisen perinteisen pankin kanssa Liettuassa.

Entä raportointivaatimukset?

Koosta riippumatta, liettualaisen osakeyhtiön on toimitettava vuosikertomus kaupparekisteriin kerran vuodessa. Pienet yritykset on vapautettu vaatimuksesta nimittää tilintarkastaja. ALV-ilmoitukset ja sosiaaliveroilmoitukset on toimitettava kuukausittain. Kirjanpitoosastamme voi hoitaa kaikki raportointivaatimukset puolestasi.

Kuinka rekisteröidä ALV?

Tuemme ALV-rekisteröinnin ja kaikkien muiden tarvittavien verorekisterien valmistelun ja toimittamisen puolestasi.

Kuinka aloitan?

Ensimmäisessä vaiheessa ilmoita meille yrityksesi perustamisen tavoitteista Liettuassa. Toisessa vaiheessa ehdotamme parasta ratkaisua askel askeleelta yleisnäkymällä ja yksityiskohtaisella hinnalla yrityksen perustamiselle Liettuassa. Kolmannessa vaiheessa huolehdimme kaikista juridisista asiakirjoista ja sovelluksista.

Oletko kiinnostunut aloittamaan liiketoiminnan Liettuassa?

Kysymyksiin, jotka koskevat yrityksen perustamista Liettuassa, vastataan nopeasti kun otat meihin yhteyttä alla olevan lomakkeen kautta. Jos haluat saada nopean yleiskatsauksen projektisi menettelytavoista ja hinnoittelusta, pyydämme lähettämään alustavia tietoja esimerkiksi siitä, kuinka monta osallistujaa tulee olemaan yrityksen rakenteessa ja minkä maan edustajia heillä on. Maajohtajamme lähettää pian asiaan liittyvia lisätietoja, mukaan lukien yksityiskohtaiset menettelytavat, käsittelyajat ja hinnoittelua koskevat tiedot.

    Yhteystiedot

    Toimistomme Liettuassa sijaitsee Vilnan keskustassa. Ota yhteyttä pääkonttorimme puhelimitse tai sähköpostitse, niin järjestmme sinulle yhteydesi Liettuan maajohtajamme kanssa.

    Soita pääkonttorillemme: 0923.165.500

    Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@maxcorp.fi